جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

لامپ پروژکتور فوجیتسو

تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو از جمله خدمات تخصصی می باشد که تنها توسط تکنسین های خبره ی نمایندگی تعمیرات فوجیتسو به درستی انجام می گیرد چرا که امر تعمیر به دستگاه های پیشرفته ی تعمیر و عیب یابی نیاز دارد و روند تعویض قطعات، به آرشیوی از قطعات اورجینال ساخته شده در کمپانی. پروژکتور از جمله دستگاه هایی است که می توان به وسیله ی آن تصاویر را در حجم و گستره ی بالا تماشا کرد.

این دستگاه با دو نوع عمومی در بازار خرید و فروش می شود. پروژکتور از قطعات مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قطعات لامپ است که به وسیله ی آن نور به تراشه یا آیینه تابیده شده و در نهایت منجر به ایجاد تصویر در صفحه ی مورد نظر می گردد. بر اثر عوامل گوناگون نظیر ضربه، تغییرات ولتاژ برق، رطوبت، اتمام عمر مفید و … دچار مشکل خواهد شد و عملکرد اولیه ی خود را از دست خواهد داد. در ادامه نحوه ی تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو را با بیان خواهیم کرد با ما همراه باشید.

لامپ پروژکتور فوجیتسو

کار لامپ پروژکتور چیست؟

لامپ پروژکتور نوری را تولید می کند که تصویر به وسیله ی آن نمایش داده می شود. این لامپ هر چقدر دارای کیفیت بالاتر و بهتری باشد تصویر ایجاد شده نیز با کیفیت تر است. شدت نور این لامپ طبق فضای محیط قابلیت تغییر و تعویض دارد. پیش از پرداختن به نحوه ی تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو به این مطالب دقت کنید. در کل پروژکتورها در دو نوع مختلف LCD و DLP ساخته و پرداخته شده اند.

نحوه ی عملکرد هر کدام نیز متفاوت است. در نوع اول نور به یک منشور تابیده می شود و در نوع دوم نور از طریق چرخیدن یک چرخه رنگ روی تراشه ای که دارای آینه های کوچک بسیار است به تولید تصویر کمک می کند. اصل اساسی یک پروژکتور(چه LCD و DLP) وجود یک منبع نور است. لامپ پروژکتور در هر دو مدل یک نقش را بر عهده دارد.

تعمیر فن پروژکتور فوجیتسو خودرا به ما بسپارید

بخش های مختلف یک لامپ پروژکتور

هر لامپ که در دو نوع مختلف پروژکتور به کار می رود از اجزای کوچکتری تشکیل می شود. ماژول کامل یک لامپ دارای یک مغزی، قاب و اتصالات می باشد که همه از جنس های مقاوم در برابر حرارت ساخته شده اند. هنگام تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو به این نکته دقت کنید که بسیاری از کاربران صرفا مغزی یا برنر را تعویض می کنند.

توصیه می شود برای تعویض لامپ، کل ماژول را جایگزین کنید زیرا ساده تر و مقرون به صرفه تر است. لامپ ها انواع مختلفی دارند. میزان جریان الکتریسته ای که استفاده می کنند متفاوت بوده و در نشان دادن دانه ی رنگ نیز یکسان عمل نمی کنند. بعضی از این لامپ ها کلاسیک UHP جیوه و بعضی دیگر زنون اند که دارای طول عمر متفاوتی می باشند.

نکاتی در مورد تعویض لامپ

یک پروژکتور با میزان نور تعیین شده ساخته و پرداخته شده است. اگر تصویر کم نور شود یا اینکه با آلارم تعویض دستگاه مواجه شدید به فکر تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو باشید. خروجی ولتاژ لامپ های مورد استفاده با توجه به کاربرد پروژکتور متفاوت است. در انتخاب یک لامپ عواملی مانند: اندازه ی بازتابنده و پارابولیک، مقدار لومن، اشتعال، فاصله کانونی و جریات ولتاژ لامپ دقت نمایید.

هیچوقت از روی ظاهر یک قطعه به انتخاب آن دست نزنید زیرا ممکن است ویژگی های متفاوتی داشته باشد. با اینکه تولیدکنندگان بسیاری به تولید پروژکتور در مدل های متفاوت می پردازند اما همگی از ماژول های مشابه استفاده می کنند. اگر پروژکتور شما مجهز به فیلتر می باشد برای جلوگیری از آسیب به لامپ بهتر است هر شش ماه یک بار آن را تعویض کنید. به یاد داشته باشید دستگاه را دائم خاموش و روشن نکنید تا از عمر مفید قطعات آن از جمله لامپ کاسته نشود.

اینو بخون حتما به کارت میاد :تعمیر لیزر پروژکتور فوجیتسو

تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو

  • فراهم کردن لوازم مورد نیاز مانند: پیچ گوشتی، پارچه نرم و ..
  • تهیه ی نمونه ای اصل از لامپ پروژکتور فوجیتسو مطابق با مدل دستگاه
  • خاموش کردن و از برق کشیدن پروژکتور
  • دستگاه را بسته و تایمر لامپ را از طریق تنظیمات منو صفر کنید.
  • بگذارید لامپ خنک شود سپس پیچ های پنل بالایی را باز کرده تا لامپ را مشاهده کنید
  • به وسیله ی دستگیره ی لامپ پروژکتور فوجیتسو آن را از جای خود خارج کرده و به گوشه ای بگذارید  
  • جایگاه لامپ را تمیز کرده و به تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو بپردازید
  • قطعه ی جدید را جایگزین کرده و با دقت در محل مورد نظر قرار دهید. اگر سیمی به قطعه ی معیوب وصل بوده آن را به قطعه ی جدید نیز متصل نمایید.
  • اگر روش گفته شده جوابگو نبود، با مراجعه به تعمیرکاران خبره ی نمایندگی فوجیتسو، تعویض لامپ پروژکتور فوجیتسو خود را به بهترین نحو و بالاترین کیفیت انجام دهید.

نمایندگی تعمیرات فوجیتسو

نمایندگی تعمیرات Fujitsu مرکزی مطمئن برای انجام امور مربوط به محصولات کمپانی فوجیتسو می باشد. در این مرکز کلیه ی خدمات مربوط به فروش، مشاوره و تعمیرات توس کارشناسان خبره ای انجام می گیرد که دوره های تخصصی بین المللی را پشت سر گذاشته اند. کادر مشاوره ی نمایندگی رسمی فوجیتسو از زیر و بم محصولات اطلاعات کامل دارند. این گروه با اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران، آن ها را به واحد فروش ارجاع داده تا با خرید تولیداتی اورجینال از ضمانت نامه های معتبر آن ها نیز بهره مند شوند.

در بخش تعمیرات این مرکز که به جدید ترین دستگاه های عیب یابی و تعمیر مجهز است، خدماتی کاملا تخصصی مانند نصب و راه اندازی، تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری، تعویض قطعات با نمونه ای اصل و اورجینال سرویس دستگاه و خدمات سرویس در محل توسط تکنسین های خبره انجام می گیرد. این کارشناسان برای آسایش حال مشتریان ضمانتنامه ی تعمیراتی نیز به آن ها ارائه می دهند تا با خیال راحت به استفاده از دستگاه بپردازند.

جهت مطالعه ی اخبار و خواندنی های مربوط به محصولات فوجیتسو در دیگر صفحات ما را همراهی نمایید.

امتیاز شما به این نوشته post