جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو

چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو تراشه ای  ظریف از سیلیکون  (silicon) است. چیپست نام دیگر IC  یا همان Integrated Circuit (مدار مجتمع) است. در غالب موارد جنس آن کریستال سیلیکونی است که چندین عنصر الکتریکی را در خود جای داده است. چیپست کارتریج پرینتر مسئول شمارش برگه هایی است که توسط دستگاه چاپ می شوند. در بعضی از انواع کارتریج ها تعویض چیپست الزامی است. این تعویض باید به کمک واحد تعمیر پرینتر فوجیتسو انجام شود.

چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو

علت نصب چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو

اگر تعداد دستورات صادر شده برای چاپ، بیش از حد مجاز و تعیین شده باشد، چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو از شارژ کارتریج جلوگیری می کند و پیغام خرید کارتریج نو داده می شود. با این حال این روش صد در صد قابل قبولی نیست. وظیفه‌ اصلی عناصر الکتریکی موجود در چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو بررسی کردن مدارها و رد و بدل کردن اطلاعات لازم است. این اطلاعات معمولا با اصطلاح صفر و یک یادآوری می‌شوند. یادآوری می کنیم که اگر بیش از توان دستگاه دستور چاپ صادر شود، چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو عملکرد کارتریج  را غیر فعال می کند. با غیر فعال شدن کارتریج امکان استفاده مجدد از دستگاه تا اطلاع ثانوی وجود ندارد تا اینکه از یک مرکز تعمیر پرینتر فوجیتسو کمک بخواهید.

این مقاله برای شما مفید است :تعمیر کارتریج خشک شده

پس از اتمام پودر تونر یا جوهر در پرینتر فوجیتسو دو انتخاب وجود دارد:

  • خریدن کارتریج جدید
  • خریدن یک چیپست سازگار با مدل دستگاه و پر کردن تونر کارتریج

جنس چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو از چیست؟

جنس چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو از مواد نیمه‌رسانا و بیش‌تر از (ma) است. میزان ناخالصی این مواد کنترل شده است. عناصر الکتریکی چیپ می‌تواند شامل تعداد زیادی ترانزیستور، مقاومت و خازن باشد، در حالی که معمولا اصلی‌ ترین عنصر آن ترانزیستور است. اندازه‌ چیپ معمولا حدود یک اینچ و در اکثر قریب به اتفاق موارد تا یک سانتی‌متر است. گاهی بر روی یک میلی‌ متر از یک چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو صدها هزار عناصر الکتریکی نام‌ برده شده قابل تعبیه است؛ به این صورت که تراشه‌های حاوی عناصر الکتریکی، با استفاده از فناوری پیشرفته، در داخل لایه‌ای از سیلیکون همگون با رعایت ضخامت یک‌ نواخت و بدون تَرک‌ خوردگی تزریق می‌شوند.

نشانه های خرابی چیپست کارتریج پرینتر fujitsu

ارور های  Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace اعلام می کند که کارتریج را یا شارژ یا تعویض می کند. اگر پس از انجام شارژ یا تعویض کارتریج، همچنان با این پیغام ها رو به رو می شوید، لازم است چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو را ریست کنید؛ در نهایت ممکن است مجبور باشید شمارنده کارتریج را تعویض کنید. این موضوع بستگی به شرایط و شدت و حدت اختلال دارد. شدت این اختلال را باید واحد تعمیر پرینتر فوجیتسو تعیین کند.

تعمیر چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو

بهتر است به جای عبارت تعمیر چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو از عبارت تعویض چیپست کارتریج پرینتر fujitsu استفاده کنیم. در کنار اینکه تعویض می تواند مفید باشد، ریست کردن دستگاه‌ و ریست کردن چیپست نیز خالی از فایده نیست.

با این حال باید بدانید که وقتی یک چیپست جدید به جای چیپست قدیمی نصب می‌شود، کنتور کارتریج صفر می‌شود و امکان شارژ مجدد برای آن فراهم می شود. بدون تعویض چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو حتی با کارتریج پر از تونر هم امکان چاپ وجود نخواهد داشت. با این حال باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این روش همواره و همیشه صرفه اقتصادی ندارد. لذا گزینه ریست روی میز مرکز تعمیر پرینتر فوجیتسو قرار می گیرد. با ریست چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو با هزینه ای بسیار کم دستگاه در شرایطی قرار می گیرد که دیگر هیچ اطلاعاتی را از چیپست دریافت نمی‌کند. به عبارت دیگر چیپست غیر فعال می شود.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود :کاغذ کش پرینتر فوجیتسو

نمایندگی فوجیتسو

نمایندگی فوجیتسو درگاهی امن و ایمن است که به صورت وسیع و گسترده خدمات بسیار متنوعی را در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات فوجیتسو ارائه می دهد. تمامی این امکانات و تسهیلات تضمین شده و گارانتی شده است. نمایندگی فوجیتسو به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و همواره تلاش می کند با ارائه خدمات متمایز خود، رضایت صد در صدی کاربران خود را جلب کند. عرضه جدیدترین محصولات فوجیتسو به صورت اورجینال، ارائه خدمات پس از فروش در سطحی گسترده، تعمیرات تخصصی انواع دستگاه های فوجیتسو، ارائه ضمانت نامه معتبر و فعالیت هایی از این دست را می توان مهمترین خدمات نمایندگی فوجیتسو دانست. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته post