جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

فیوزینگ پرینتر فوجیتسو

فیوزینگ پرینتر فوجیتسو یکی از بخش های داخلی این دستگاه است که در نمایندگی رسمی تعمیرات پرینتر فوجیتسو عیب یابی و تعمیر می شود. فیوزینگ عامل داغ شدن کاغذ پس از خروج از دستگاه است. در پرینتر های جدید، فیوزینگ پرینتر از یک المنت گرم کننده، فیوزر فیلم و پرس رول تشکیل می شود. درام در مسیر چاپ، تونر را به اندازه نیاز روی کاغذ می ریزد و به کمک فیوزینگ کاغذ حرارت می بیند و تصویر چاپ می شود. در نهایت کاغذ به کمک غلتک خروجی از دستگاه خارج می شود.

علت اینکه با وجود حرارت بالای فیوزینگ پرینتر فوجیتسو، کاغذ آتش نمی گیرد و نمی سوزد این است که سرعت عمل این قطعه بسیار بالا است. در حالی که بعضی از پرینتر ها مجهز به سیستمی هستند که زمان تعویض و تعمیر فیوزینگ پرینتر را اعلام می کنند، تعدادی دیگر این ویژگی را ندارند و کاربر با مشاهده خطوط اضافی روی سند چاپی متوجه اختلال فیوزینگ پرینتر خود شود. گاهی این خطوط تا اندازه ای هستند که حتی مانع خوانده شدن محتویات چاپ شده می شوند.

فیوزینگ پرینتر فوجیتسو

علل خرابی فیوزینگ پرینتر فوجیتسو

  • نوسانات جریان برق
  • نشت مایعات
  • آلوده شدن قطعات

تعویض یا تعمیر فیوزینگ پرینتر فوجیتسو

خرابی هایی که در فیوزینگ پرینتر فوجیتسو حادث می شود، باید به سرعت عیب یابی و برطرف شود، زیرا این خرابی امکان دریافت یک سند چاپیِ با کیفیت را از بین می برد. نکته قابل تامل در این مسیر است که فیوزینگ امکان تعمیر ندارد و وقتی خرابی می شود، کنار گذاشته می شود. برای اینکه تعمیرات پرینتر فوجیتسو  محقق شود، لازم است که مسیر تعویض فیوزینگ پرینتر فوجیتسو را پیش بگیریم.

این مقاله را از قلم نیندازید:مین برد پرینتر فوجیتسو

تعویض فیوزینگ پرینتر قدرت و عملکرد دستگاه را بالا می برد. اجرای مراحل تعویض کار راحت و ساده ای نیست و به مهارت و تخصص بالا نیازمند است. چگونگی اجرای این تعویض را در ادامه توضیح می دهیم، اما همواره توصیه می کنیم که برای بهبود عملکرد دستگاه خود حتما از مرکز معتبر تعمیر پرینتر فوجیتسو کمک بخواهید، زیرا بروز هرگونه اشتباه در فرایند تعویض فیوزینگ پرینتر فوجیتسو سایر قطعات را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و به آنها آسیب می رساند.

چگونگی تعویض فیوزینگ پرینتر fujitsu

1. قاب سمت چپ، راست، پشت و قاب جلو پرینتر فوجیتسو را باز کنید

2. دو عدد پیچ را از صفحه راست فیوزینگ پرینتر فوجیتسو باز کنید

3. پیچ سوم را از وسط چرخ دنده بزرگ روی صفحه راست فیوزینگ پرینتر fujitsu باز کنید

4. می توانید از میان سوراخ های چرخ دنده 69T به پیچ سوم دسترسی داشته باشید. اگر چرخ دنده 69T احتیاج به تنظیم دارد. لازم است اول چرخ دنده سرغلتک فشار را باز کنید. برای باز کردن چرخ دنده سر غلتکِ فشار باید خار را به سمت عقب فشار دهید.

5. تمام مسیر را از انتها به ابتدا اجرا کنید تا کار جمع شود.

6. اکنون قاب را باز کنید و 3 عدد پیچ را از صفحه راست فیوزینگ پرینتر fujitsuباز نمایید

7. کابل کانکتور فیوزینگ پرینتر فوجیتسو را با فشار دادن و آزاد کردن خار پشت کانکتور باز کنید

8. پنج کابل کانکتور کوچک را از برد ECU جدا کنید

9. کانکتورهای تخت را باز کنید

10. یک پیچ را از سنسور خروج کاغذ باز نمایید و سنسور خروج کاغذ را از چاپگر خارج کنید

11. اکنون می توانید تعمیر پرینتر فوجیتسو و تعویض فیوزینگ را انجام دهید.

 

نمایندگی فوجیتسو

نمایندگی فوجیتسو یک مرکز رسمی و قانونی است که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. در نمایندگی فوجیتسو تخصصی ترین خدمات فروش، پس از فروش و تعمیر فوجیتسو ارائه می شود. عرضه جدیدترین محصولات فوجیتسو به صورت اورجینال، ارائه خدمات پس از فروش در سطحی گسترده، تعمیرات تخصصی انواع دستگاه های فوجیتسو، ارائه ضمانت نامه معتبر تنها چند نمونه از امکانات مفید و کاربردی است که نمایندگی فوجیتسو ارائه می دهد.

این نمایندگی درگاهی امن و قابل اعتماد برای همه کاربران فوجیتسو است که به راحتی می توانند با بهره مندی از خدمات آن همه نیازهای خود را برطرف سازند. امکانات و تسهیلاتی که در نمایندگی فوجیتسو وجود دارد، هر سطحی از نیاز را برطرف می سازد. تمامی سرویس ها و خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی فوجیتسو تماس بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)