جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو

تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو را می توان یکی از خدمات تخصصی نمایندگی فوجیتسو به شمار آورد. اهمیت این بخش در عملکرد پرینتر موجب شده که تعمیرات آن، با دقت و حساسیت ویژه ای انجام گردد. استفاده از ابزار و روش های نوین تعمیرات، مساله ای است که در بازگشت کارکرد این دستگاه به کیفیت اولیه بسیار تاثیرگذار می باشد. همچنین در مرکز مزبور، کلیه ی مراحل بررسی و تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو تحت نظر مهندسین زبده و مجرب این حوزه انجام می پذیرد.

نکات مهم در تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو

در ابتدای مبحث، لازم می دانیم به بررسی نکاتی در ارتباط با لیزر پرینتر فوجیتسو بپردازیم. آشنایی با این نکات شما را در تعمیراتی صحیح یاری خواهد نمود. همچنین کاربرانی که از پرینتر فوجیتسو استفاده می کنند با مطالعه ی این بخش در جریات عملکرد یکی از قطعات مهم در پرینتر با نام لیزر آشنا می شوند.

 لیزر یا همان یونیت لیزر، بخشی است شامل اجزایی تحت عنوان: برد لیزر، لیزر،  برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی. هر یک از این بخش ها، تاثیر بسزایی در کیفیت پرینت این دستگاه دارند. لذا خرابی آنها می تواند مستقیما، با کیفیت تصویر گرفته شده در ارتباط باشد. البته باید گفت که لیزر، به نوعی نور پرینتر محسوب می گردد.

در صورت عدم تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو، پرینت ارائه شده توسط دستگاه کاملا سفید خواهد بود؛ دلیل این اتفاق، ایجاد اختلال در عملکرد سنسور یونیت لیزرمی باشد. جالب است بدانید که کار این سنسور، دریافت اولین نور از یونیت لیزر است و اگر نور به آن نرسد، برد فرمان قطع شارژ می دهد که نتیجه ی آن، تصویر سفید کپی می باشد.

خرابی های لیزر پرینتر

کارشناسان تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو معتقدند که این قسمت، دارای نقش بسیار مهم و اساسی در کیفیت چاپ ارائه شده توسط دستگاه می باشد. لذا توصیه ی آنها به کاربران این محصول این است که در صورت بروز هر یک از موارد زیر، هرچه سریع تر نسبت به تعمیر آن در یک تعمیرگاه مجاز و معتبر، اقدام کنند. در ادامه، به ارائه ی مواردی از خرابی های لیزر پرینتر خواهیم پرداخت.

  • پین آینه

    یکی از مواردی که در تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو به آن توجه می شود، در آمدن پین آینه ی هندسی شکل موجود برروی یونیت لیزر می باشد. این اتفاق، یک پرینت بی کیفیت را به کاربر ارائه می دهد. در این حالت، نیاز به جا انداختن و در صورت لزوم، تعویض پین می باشد. نکته ای که باید به آن دقت شود این است که انجام این کار نیازمند ظرافت بالایی است. اگر پین در حین جا انداختن دچار شکستگی شود، ادامه ی کار با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین فراموش نکنید که در این مرحله، آینه ها نیازی به تنظیم نداشته و کافی است تنها از لحاظ تمیز بودن مورد بررسی قرار گیرند.

  • سوکت یونیت لیزر

    خراب شدن و یا شکستن سوکت یونیت لیزر، یکی دیگر از مواردی است که بر عملکرد لیزر پرینتر فوجیتسو، تاثیر منفی می گذارد. اما جای نگرانی نیست؛ سیم پیچی این قطعه، مشکل را برطرف خواهد کرد. البته گاهی نیاز به تعویض سوکت می باشد. در این حالت بهتر است از نمونه ی با کیفیت استفاده شود تا شاهد طول عمر بیشتر آن باشید.

  • کثیفی لنز

    اگر دستگاه پرینتر شما در معرض گرد و غبار و هر نوع آلودگی دیگر باشد، آینه ها یا لنزهای یونیت لیزر، دچار آلودگی می شوند. وجود این آلودگی و گرد غبار، عملکرد لیزر را به مرور زمان دچار اختلال می کند. توصیه می کنیم پیش از اقدام برای تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسوی خود، اقدامات لازم برای تمیزی دستگاه را انجام دهید. در بسیاری از موارد، با یک پاکسازی ساده، مشکل این قسمت حل خواهد شد. لازم به ذکر است که برای گردگیری لیزر پرینتر، کافی است یونیت لیزر را باز کرده و آینه ها و لنزها را به دقت تمیز نمایید.

  • تار بودن تصویر

    چنانچه پرینتی که دستگاه فوجیتسو به شما تحویل می دهد، تار بوده و یا اصطلاحا فوکوس نباشد، باید مشکل را در لیزر آن جستجو کرد. بدیهی است که با تعمیر لیزر، کیفیت پرینت های مورد نظر نیز به حد مطلوب خواهد رسید.

در نهایت تاکید می کنیم که در صورت بروز هرگونه اختلال عملکردی، تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسوی خود را صرفا به مراکز مجاز و قابل اعتماد بسپارید.

واحد تعمیرات پرینتر فوجیتسو

با توجه به حساسیت و پیچیدگی لیزر در دستگاه های پرینتر، لازم استکه تعمیرات این بخش، در مراکز معتبر و تخصصی انجام شود. به همین منظور، واحد تعمیر پرینتر فوجیتسو، اقدام به انجام این کار به شکلی کاملا حرفه ای نموده است. تعمیر لیزر پرینتر فوجیتسو از جمله خدمات مهم این بخش می باشد. حضور کارشناسان مجرب تعمیرات در این واحد، از جمله مواردی است که موجب جلب رضایت کاربران شده است.

 همچنین، به دلیل استفاده از ابزارآلات و تجهیزات نوین و پیشرفته ی تعمیر، می توان از تخصصی بودن فرآیند بررسی و ترمیم لیزر پرینتر فوجیتسو، اطمینان حاصل نمود. در صورت ایجاد مشکل در لیزر دستگاه پرینتر خود، می توانید از خدمات واحد تعمیرات پرینتر fujitsu بهره مند شوید.

نمایندگی فوجیتسو و واحدهای تعمیرات فوجیتسو

نمایندگی فوجیتسو را می توان اصلی ترین مرکز ارائه دهنده ی خدمات فروش و تعمیرات محصولات این شرکت در ایران دانست. در این مرکز، علاوه بر خدمات مربوط به فروش محصولات فوجیتسو، تعمیرات این وسایل نیز انجام می پذیرد. واحدهای تعمیر فوجیتسو، ضمن برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزار تعمیر، عملیات عیب یابی و ترمیم انواع دستگاه های الکترونیک فوجیتسو را به شکل تخصصی انجام می دهند. جهت آگاهی بیشتر، می توانید با کارشناسان ما در واحدهای تعمیرات فوجیتسو تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته post