جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کارتریج خشک شده

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران دستگاه های چاپ با آن مواجه شوند خشک شدن کارتریج است. خشک شدن کارتریج عموما به دلیل عدم استفاده از دستگاه چاپ و در دراز مدت اتفاق می افتد. به عبارتی دیگر اگر برای مدت طولانی از دستگاه خود استفاده نکنید احتمال آنکه نیاز به تعمیر کارتریج خشک شده دستگاه داشته باشید زیاد است.

تعمیر کارتریج خشک شده مسئله ای نیست که نیاز به حضور در تعمیرگاه داشته باشد اما اگر حال و حوصله این کار ندارید می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات فوجیتسو خدمات مرتبط با رفع این اشکال را دریافت نمایید. اگر قصد تعمیر کارتریج خشک شده خویش در منزل یا محل کار را دارید می توانید با مطالعه بخش های آتی آموزش های مورد نیاز را دریافت نمایید. کافی است تا مراحل ذکر شده در بخش زیر را گام به گام دنبال نمایید.a

تعمیر کارتریج خشک شده

آموزش تعمیر کارتریج خشک شده

  • تهیه لوله مناسب جهت مکش:

 احتمالا این مرحله اندکی زمانبر باشد زیرا پیدا کردن لوله ای که قطر آن به اندازه اتصالات کارتریج روی سری پرینتر باشد اندکی دشوار است. هر چه لوله مکش استفاده شده متناسب تر باشد بهتر است. تعمیر کارتریج خشک شده بدون لوله مکش هم امکان پذیر است اما لوله، انجام این کار را راحت تر می کند.

  • جداسازی سری:

جهت جداسازی سری پرینتر می بایست اهرم خاکستری به سمت بالا کشیده شود. با اینکار سری بدون هیچ مقاومتی بیرون می آید. در این مرحله از تعمیر کارتریج خشک شده نباید به قسمت های عقب و زیر سری یعنی جایی که نازل جوهر قرار دارد، دست زده شود. این قطعات بسیار ظریف و البته آغشته به جوهر هستند.

  • جداسازی کارتریج:

کارتریج های جوهر در برخی از مدل های ارزان قیمت پرینتر به سری وصل هستند. اگر چه این مدل پرینترها ارزان هستند اما کارتریج استفاده شده در آنها گران قیمت است. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از جداسازی پنج کارتریج را ببینید.

  • خشک کردن سری پرینتر:

وقتی خواستید سری پرینتر را سرجایش نصب کنید، ابتدا آن را با دستمال کاغذی خشک کنید. نباید سری را روی دستمال بکشید و همین که چند دقیقه آن را روی دستمال قرار بدهید کافی است. بهتر است از دستمال میکروفایبر استفاده کنید تا داخل نازل پرز نگیرد. می توانید رنگ جوهرهای مختلف را هم روی دستمال ببینید.

  • قرار دادن سری پرینتر در آب:

در این مرحله برای رفع تعمیر کارتریج خشک شده نیاز به یک درب پلاستیکی صاف دارید. درب استفاده شده، نباید سرامیکی (یا هر جنس سفت دیگر) باشد چون لبه های نازل سرامیکی هستند و خیلی راحت می شکنند. در درون این درب کمی آب (به عمق چند میلیمتر) بریزید. حتی یک تماس کوچک با سطوح سرامیکی یا آهنی برای شکستن این قطعات ظریف کافی است. برای آنکه سری پرینتر بتواند کمی آب به خود جذب کند آن را داخل آب بگذارید. این کار کمک می کند تا جوهر خشک شده حل شود. در حین این کار تلاش کنید تا با کمک لوله لاستیکی کمی از آب را داخل نازل ها بکشید. توجه داشته باشید که مکیدن لوله برای اینکار لازم نیست. کافی است سر لوله را با دست تان بگیرید و دیواره ها را فشار بدهید. بعد از کشیدن آب داخل نازل ها، یک ساعت صبر کنید. در صورتی که بتوانید یک شب آب را در درون نازل ها نگه دارید نتیجه بهتری خواهید گرفت. اگرچه اتصالات پشت سری پرینتر معمولاً ضدآب هستند اما خیش نگه داشتن آنها در دراز مدت طولانی مدت است.

  • جاسازی سری در محل خود:

آخرین مرحله ما جهت تعمیر کارتریج خشک شده به جادادن سری در محل مناسب خود اختصاص دارد. پس از آنکه مطمئن شدید که پرینتر کاملاً خشک شده است می توانید سری را سر جایش قرار دهید. اهرم را ببندید و کارتریج ها را سرجایشان قرار بدهید. سپس پرینتر را ببندید و آن را خاموش کنید. چند دقیقه صبر کنید تا جوهر داخل نازل با آب باقیمانده داخل نازل های سری مخلوط بشود. وقتی برای اولین بار بعد از تعمیر کارتریج خشک شده، پرینتر را روشن کنید عملیات پاکسازی نازل ها را انجام می دهد. اگر اینکار را نکرد، خودتان دکمه پاکسازی نازل ها را بزنید. اینکار کمی جوهر هدر می دهد اما لازم است. سپس چند چک پرینت بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می‌کند. با این کار تعمیر کارتریج خشک شده به پایان می رسد.

تعویض کارتریج خشک شده

در صورتی که راه حل های موجود جهت تعمیر کارتریج خشک شده نتیجه بخش نباشد، احتمالا باید نسبت به خرید یک کارتریج نو و تعویض آن اقدام نمایید. توجه داشته باشیدکه نگهداری درست از کارتریج و بکارگیری شیوه های ذکر شده از سوی کارشناسان کمک شایانی به پیشگیری از خشک شدن کارتریج می کند. وقتی جوهر کارتریج تمام ‌شود یا رو به اتمام است اگر دقت لازم در نگه‌داری آن به عمل نیاید، سریعاً خشک شده و دیگر نمی‌توان آن را پر کرد.

پس وقتی نشانه های اتمام جوهرِ کارتریج‌های رنگی یا سیاه مشاهده شود بهتر است بلافاصله نسبت به خارج سازی و بسته بندی آن اقدام کرد. نکته آخر آنکه شیوه صحیح استفاده از چاپگر و مواد مصرفی داخل آن با توجه به مکانیزم دستگاه نیز کمک به سزایی به کم شدن هزینه های نگهداری مواد مصرفی خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر از یک چاپگر جوهر افشان استفاده می کنید و زمان زیادی است که با چاپگر خود کار نکرده اید، بهتر است بدانید که بیشترین صدمه را به کارتریج های درون دستگاه وارد کرده اید. این موضوع را همیشه مدنظر قرار دهید که بلااستفاده ماندن کارتریج این چاپگرهای جوهری از میلیون ها نازل جوهری که حتی با چشم غیر مسلح نیز غیرقابل دیدن است تشکیل شده و جوهر خشک شده درون هد سبب از بین رفتن این نازل ها و بعضا خراب شدن کامل هد می شود. در این حالت معمولا گفته می شود که هد دستگاه سوخته است ولی در واقع این شما هستید که سبب خشک شدن جوهر و بسته شدن نازل ها شده اید.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود :چیپست کارتریج پرینتر فوجیتسو

تعمیرات پرینتر فوجیتسو

پرینتر در دنیای کنونی بدل به دستگاهی پرکاربرد و ضروری در امور روزمره و اداری گشته است. برخی از ما پرینترهای شخصی ای داریم که از آنها برای چاپ اسناد و فایل های گرفته شده از دنیای مجازی استفاده می کنیم. بلیط ها، مقالات، تصاویر و… مطالبی هستند که ما -کاربران عادی- ممکن است جهت چاپ آنها ناچار به استفاده از پرینتر گردیم. برخی افراد هم هستند که بصورت حرفه ای و روزمره به سبب موقعیت شغلی و … با این دستگاه سر و کار دارند.

در هر حال، ما چه کاربر عادی و چه کاربر حرفه ای این دستگاه باشیم، ممکن است روزی با خرابی و از کار افتادگی این دستگاه و بروز اشکالاتی در آن مواجه شویم. در چنین وضعیتی بهتر است در صورتی که آشنایی با ساختار این دستگاه نداریم، رفع خرابی های آن را به متخصصان این کار بسپاریم.

مرکز تعمیرات پرینتر فوجیتسو یکی از مراکز فعال و پیشرو در حوزه خدمات مرتبط با تعمیرات پرینتر فوجیتسو است که سرویس های خویش را بر اساس استانداردهای جهانی و اصول طرح شده از سوی کمپانی سازنده این محصول ارائه می دارد. تعمیرات پرینتر فوجیتسو در این مرکز با بکارگیری ابزارآلات سازگار با این محصول و به دست تیمی از کارشناسان متخصص و کارآزموده انجام می‌پذیرد. دارندگان این دستگاه می توانند با مراجعه به نمایندگی Fujitsu و حضور در پارت تخصصی تعمیر پرینتر فوجیتسو سرویس های مورد نیاز خویش نظیر سرویس تعمیر کارتریج خشک شده را دریافت نمایند.

نمایندگی فوجیتسو و واحدهای تعمیرات فوجیتسو

نمایندگی فوجیتسو در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات فوجیستو، تمامی امکانات خویش را به‌کار گرفته و خود را ملزم به رعایت تمامی استانداردها و ضوابط مربوطه ساخته است. در این مرکز، تعهد به اجرای اصول و پیاده‌سازی استانداردهای لازم، سبب ارتقاء سطح کیفی خدمات در دو حوزه فروش و تعمیر محصولات گشته و ما را در کسب موفقیت‌های روزافزون یاری ساخته است. علی‌رغم پیشروی‌های متعدد، نمایندگی فوجیتسو برای دستیابی به مفهوم واقعیِ خدماتِ متمایز، دست از تلاش برنداشته و همواره به سازماندهی خویش ادامه می‌دهد.

سازماندهی پارت‌های فروش و ارتقاء امکانات فنی آن‌ها، بهره‌مندی از حضور کارشناسان فروش، تعهد و التزام به اجرای استانداردهای بین‌المللی، پیاده‌سازی خدمات پس از فروش، استفاده از به‌روزترین ابزار تعمیر و ترمیم در تعمیرگاه فوجیتسو، همکاری با گروهی از زبده‌ترین متخصصان تعمیر کشور و… برخی از ویژگی‌های نمایندگی فوجیتسو است که سبب گشته به اذعان بسیاری از همکاران- این مرکز، به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق و پیشرو در ارائه خدمات فروش و تعمیر فوجیتسو شناخته گردد. واحدهای تعمیرات فوجیتسو در بخش زیر معرفی می گردند.

 

اخبار، مقالات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری است.

 

امتیاز شما به این نوشته post