جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو شطرنجی می شود؟

شطرنجی شدن صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو یا به اصطلاح عامیانه تر، برفکی شدن آن، از جمله مشکلاتی است که در بخش تصویر دستگاه به وجود می آید. این مشکل تنها در لپ تاپ فوجیتسو رخ نمی دهد و در هر مدل لپ تاپ دیگری نیز احتمال رخ دادن دارد. دلایل بروز چنین مسئله ای متفاوت بوده و بسته به اینکه این مشکل بلافاصله پس از روشن کردن لپ تاپ بروز کند یا در حین کار، می تواند عوامل مختلفی داشته باشد.

در هر صورت اگر با شطرنجی شدن مانیتور لپ تاپ مواجه شده اید و از خود می پرسید چرا صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو شطرنجی می شود، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

چرا صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو شطرنجی می شود؟

مواجهه با صفحه نمایش شطرنجی

پیش از هر چیز توجه داشته باشید که همیشه خط خطی شدن صفحه لپ تاپ یک مشکل حاد نیست و گاهی ریشه نرم افزاری دارد. در این شرایط با انجام برخی اقدامات مشکل برطرف می شود. اما گاهی نیز ایراد در بخش سخت افزاری لپ تاپ، باعث بروز چنین مشکلی در تصویر می شود. کارت گرافیک، فلت، مادربرد و ال سی دی اصلی ترین قطعاتی هستند که در ارائه تصویر لپ تاپ نقش دارند. وجود نقص فنی در این قطعات مشکلاتی از قبیل برفکی شدن تصویر را ایجاد می کند. در ادامه مطلب که در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ آماده شده است، مهمترین دلایل این مشکل را بررسی می کنیم.

دلایل شطرنجی شدن صفحه لپ تاپ فوجیتسو

به گفته تکنسین های تعمیر لپ تاپ فوجیتسو، خط خطی شدن یا برفکی شدن صفحه نمایش لپ تاپ دلایل متعددی دارد. این دلایل را می توان در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه پیدا کرد. چیزی که کارشناسان روی آن تأکید دارند این است که زمان بروز چنین مشکلی در تشخیص علت کمک زیادی می کند. مثلاً اگر شطرنجی شدن صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو هنگام اجرای برنامه های سنگین باشد، دلایل آن ممکن است نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. به طور کلی دلایل این مشکل می تواند یکی از موارد زیر باشد.

خرابی گرافیک لپ تاپ

 یکی از مهمترین دلایل این مشکل، وجود اختلال و ایراد در گرافیک لپ تاپ است. همانطور که می دانید، گرافیک به عنوان پردازشگر تصویر در لپ تاپ ایفای نقش می کند. کارت گرافیک با عنوان واحد پرازشگر بصری و GPU نیز شناخته می شود. خرابی در این بخش می تواند علاوه بر شطرنجی شدن تصاویر، باعث قطع شدن آن نیز بشود.

وجود اتصالی در چیپ گرافیک یا سولفاته شدن آن، یکی از رایج ترین ایرادات گرافیک محسوب می شود. همچنین داغ شدن بیش از اندازه گرافیک نیز می تواند باعث شطرنجی شدن صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو شود. اگر فن خنک کننده نتواند GPU را خنک کند، تصویر به صورت برفکی یا خط خطی نمایش داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله کارت گرافیک لپ تاپ فوجیتسو را مطالعه کنید.

خرابی فلت لپ تاپ

فلت رابطی گرافیکی است که بین کارت گرافیک و ال سی دی ارتباط برقرار می کند. این قطعه تصاویر پردازش شده را برای نمایش به مانیتور لپ تاپ منتقل می کند. اگر در مسیر انتقال تصویر که توسط فلت انجام می شود، اتصالی وجود داشته باشد احتمال شطرنجی شدن تصویر و یا قطع کلی تصویر وجود دارد. آب خوردگی و پارگی فلت دو ایراد شایع در این قطعه به شمار می روند که باعث بروز مشکلات متعدد در تصویر لپ تاپ می شوند.

اگر لپ تاپ به کلی تصویر ندارد، مقاله «چرا لپ تاپ صدا دارد اما تصویر ندارد» را مطالعه کنید.

اجرای بازی های سنگین

اگر در هنگام اجرای یک بازی شاهد شطرنجی شدن صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو شدید، احتمالاً گرافیک دستگاه توان پردازش این بازی را ندارد. در مدل لپ تاپ هایی که میزان ظرفیت پردازنده گرافیکی آن ها پایین است، با اجرای بازی های سنگین ممکن است تصویر به صورت شطرنجی یا برفکی نمایش داده شود.

اجرای بازی های سنگین

رفع مشکل شطرنجی شدن صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو

با شناخت دلایل شطرنجی شدن نمایشگر، می توانید اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید. اگر مشکل شطرنجی شدن نمایشگر لپ تاپ به دلیل بالا رفتن دمای دستگاه و پردازنده گرافیکی باشد، در این صورت باید خنک کننده یا فن لپ تاپ تعویض شود. در صورتی که گرافیک ایراد داشته باشد در این صورت تکنسین های تعمیر لپ تاپ فوجیتسو، اقدام به تعمیر آن خواهند کرد. به روزرسانی گرافیک راه دیگری است که به رفع مشکل شطرنجی شدن صفحه نمایش لپ تاپ فوجیتسو کمک می کند.

می توانید از طریق مراجعه به وب سایت فوجیتسو و وارد کردن مدل دستگاه، آخرین نسخه گرافیک آن را دانلود کنید. سایر روش های رفع مشکل لپ تاپ، بستگی به تشخیص کارشناسان تعمیر لپ تاپ دارد. برای مثال اگر مشکل از فلت باشد، آن را تعویض خواهند کرد. چنانچه خط خطی شدن صفحه به دلیل وجود مشکل در ال سی دی که به ندرت اتفاق می افتد باشد، آن را تعمیر یا تعویض می کنند.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ فوجیتسو

تجهیزات پیشرفته و سازگار با لپ تاپ های فوجیتسو سبب شده تا این نمایندگی بالاترین سطح کیفی خدمات را ارائه کند. در این مرکز، تعمیرات لپ تاپ در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری صورت می گیرد. بخش سخت افزاری خود از کارگاه های مجهز و جداگانه ای تشکیل شده که شامل واحد تعمیرات مادربرد، واحد تعمیرات ال سی دی لپ تاپ فوجیتسو، تعمیرات حافظه لپ تاپ، تعمیر قاب و کیبورد و تعمیر پاور و مدار شارژ می شود. متمایز بودن واحدها از یکدیگر سبب شده تا تعمیر لپ تاپ به بهترین نحو انجام شده و تمامی عیوب آن به صورت تخصصی برطرف گردد.

5/5 (2 امتیاز)