جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلیل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ (LCD و LED) چیست؟

یکی از اشکالاتی که گاه در لپ تاپ ها ظاهر می‌شود، مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ است. این اشکال معمولاً به دلایل متعددی روی می‌دهد؛ برای تشخیص علت اصلی روشن نشدن مانیتور، نیاز است تا قطعات تخصصی مرتبط با تصویر بررسی شوند و در صورت نیاز تعمیر گردند. در این مقاله برآنیم تا برخی از علل ایجاد کننده‌ی این اشکال بررسی شده و شیوه رفع آنها شرح داده شود. 

در صورت مواجهه با این اشکال می‌توانید از روش‌های شرح داده شده در این بخش استفاده نمایید. برخی از شایع‌ترین علل روشن نشدن مانیتور در این صفحه شرح داده شده و شیوه رفع آنها توضیح داده خواهد شد. در صورت نیاز به راهنمایی‌هایی بیشتر در رابطه با رفع مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر لپ تاپ فوجیتسو تماس بگیرید.

به طور کلی ال سی دی لپ تاپ از طریق کابل فلت به مادربرد متصل می شود و از این طریق تصاویر را به نمایش می گذارد. اگر به هر دلیل در مسیر انتقال تصویر مشکلی به وجود آید مانیتور قادر به ارائه تصویر نمی باشد. البته این موضوع تنها یکی از عوامل مؤثر بر روشن نشدن و تصویر نداشتن مانیتور لپ تاپ می باشد. 

در این موضوع عوامل نرم افزاری و سخت افزاری متعددی می توانند تأثیرگذار باشند که با توجه به آنها، تعمیر و نحوه رفع اشکال ال سی دی می تواند با روش های مختلفی انجام شود. در ادامه مطلب به بررسی مهمترین عوامل مؤثر بر روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ می پردازیم.

دلیل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ (LCD و LED) چیست؟

سیاه شدن صفحه نمایش مانیتور لپ تاپ

یکی از مشکلاتی که کاربران در رابطه با مانیتور با آن مواجه می شوند سیاه شدن صفحه نمایش پس از بالا آمدن ویندوز است. اگر فکر می کنید این امر کاملاً مربوط به مانیتور می باشد سخت در اشتباه هستید. سیاه شدن صفحه نمایش می تواند دلایل متعددی داشته باشد. برخی از این دلایل به مانیتور مرتبط می شوند و برخی نیز ناشی از مشکلات فنی در قسمت های مختلف سخت افزاری دستگاه می باشند. البته قدیمی شدن نسخه بایوس نیز می تواند باعث بروز چنین مشکلی شود.

در هر صورت سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ می تواند در اثر یکی از این دلایل باشد: خرابی کارت گرافیک یا از جا کنده شدن آن، خرابی رم، مشکل در هارد سیستم، خرابی پاور، اتصالات جانبی به لپ تاپ، شارژ نداشتن لپ تاپ، خرابی کابل فلت و پیکسل سوختگی LCD. برای رفع این مشکل باید دستگاه توسط تکنسین های فنی تعمیرات لپ تاپ بررسی شده و تمامی موارد فوق بازبینی شود.

رفع مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ

در صورتی که با فشاردادن کلید یا دکمه‌ی پاورِ لپ‌تاپ، تعدادی از چراغ‌های لپ‌تاپ روشن شده اما تصویری مشاهده نشود ممکن است چند مشکل وجود داشته باشد: توجه داشته باشید که یک لپ‌تاپ پس از فشردن کلید پاور، به ترتیب با فعال کردن بخش‌های مختلف آغاز به روشن شدن می‌کند؛ عموماً در تمامی مدل‌ها، ابتدا ولتاژهای اصلی لپ‌تاپ تأمین گشته و با شناسایی  CPU شروع به بوت شدن لپ‌تاپ می‌کند.

در صورتی که پس از روشن‌شدن لپ‌تاپ چراغ هارد لپ‌تاپ به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود می‌توان گفت که لپ‌تاپ روشن شده ولی تصویر وجود ندارد. معمولاً در چنین حالتی می‌توان تصویر را بر روی نمایشگر خارجی مشاهده کرد. البته گاهی عملکرد نامناسب چیپ گرافیک یا کارت گرافیک لپ‌تاپ نیز می‌تواند منجر به بوت نشدن لپ‌تاپ گردد که در این صورت لپ تاپ به طور کامل روشن نمی‌شود. در صورت نیاز به دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر تخصصی لپ تاپ فوجیتسو تماس بگیرید.

ارتباط روشن نشدن لپ تاپ و هارد لپ تاپ

برای تشخیص این مطلب که مشکل روشن نشدن لپ‌تاپ مربوط به بوت است یا آنکه مشکل آن صرفاً نبود تصویر است، عملکرد چراغِ هارد لپ‌تاپ نشانه‌ی خوبی به‌شمار می‌آید. درنظر داشته باشید که در صورتی‌که چراغ هارد پیوسته خاموش و روشن شود می توان گفت لپ تاپ روشن شده ولی تصویر مانیتور لپ تاپ مشاهده نمی‌شود اما در صورتی که چراغ هارد لپ تاپ فقط یک بار روشن شود و دیگر خاموش و روشن نشود در اینصورت می‌توان گفت که لپ‌تاپ فقط مراحل اولیه روشن شدن را طی کرده است.

در این وضعیت روشن نشدن لپ تاپ می‌تواند از سایر قسمت‌های مادربرد باشد که تشخیص آن نیازمند بررسی‌ تخصصی تمامی پارامترهای مرتبط است. در صورت نیاز به دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع مشکل روشن نشدن مانیتور لپ تاپ می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ فوجیتسو

نمایندگی تعمیر لپ تاپ فوجیتسو ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر، تعویض قطعات، بهسازی و ترمیم کلیه مدلهای لپ تاپ به متقاضیان است. کاربران کلیه لپ تاپ های فوجیتسو می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده خود، به نمایندگی فوجیتسو مراجعه کرده و پس از حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو، سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت نمایند. 

سرویس‌های ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو منحصر به موردی خاص نیست و کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با لپ تاپ های فوجیتسو را شامل می‌گردد. شایان ذکر است در مرکز تعمیرات فوجیتسو در صورت محرز شدن خرابی کامل یک قطعه و نیاز به تعویض آن، با صاحب دستگاه تماس گرفته شده و جهت این کار از وی کسب اجازه صورت می‌پذیرد.

2.4/5 (17 امتیاز)