جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری
  • خانه
  • اخبار
  • ایجاد بافت بر روی صفحات نمایش لمسی توسط فوجیتسو

ایجاد بافت بر روی صفحات نمایش لمسی توسط فوجیتسو

انتظار کاربران گوشی های هوشمند از تکنولوژی، دیگر محدود به کارایی دستگاه نیست. امروزه اغلب افراد به دنبال فناوری هایی هستند که با حواس سر و کار داشته باشد. حس لامسه در کار با چنین ابزارهایی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل فوجیتسو با ایجاد بافت صفحات نمایش، تجربه جدیدی را برای کاربران ساخته است.

در این مقاله می خواهیم در مورد حس لامسه واقعی (realistic tactile sensation) در لمس صفحه تاچ تبلت ها و گوشی ها صحبت کنیم که در سال 2014 در آزمایشگاه های فوجیتسو ساخته شد.

ایجاد بافت بر روی صفحات نمایش لمسی توسط فوجیتسو

بافت صفحات نمایشی فوجیتسو

پیش از این هم تکنولوژی هایی وجود داشته که با استفاده از ویبره، بافت روی تاچ اسکرین را شبیه سازی کرده باشند. آنچه فوجیتسو معرفی کرده، کمی متفاوت است. در این تکنولوژی، از امواج فراصوت استفاده می شود.

متناسب با تغییر سطح اصطکاک انگشت با تاچ اسکرین، امواج فراصوت، ویبره ای ایجاد می کنند که مانند لمس واقعی سطح های بافت دار است. میزان بافت احساس شده به تصویر نیز بستگی دارد. به همین دلیل هم تجربه ای نزدیک به واقعیت رقم می زند.

برای آشنایی با تکنولوژی های دیگر فوجیتسو، می توانید مقاله «فوجیتسو سیستم خنک‌ کننده موبایل را دگرگون می‌ کند» را بخوانید.

ویژگی های تکنولوژی بافت صفحات نمایشی فوجیتسو

شبیه سازی حس لغزندگی

ایجاد ارتعاش فراصوت روی سطح صفحه نمایش لمسی، یک لایه هوای پرفشار بین سطح صفحه نمایش و نوک انگشت فرد ایجاد می کند که باعث کاهش اصطکاک و ایجاد حس حرکت می شود. استفاده از این پدیده، باعث می شود که احساس لغزندگی روی صفحه نمایش لمسی ایجاد شود که قبلاً دستیابی به آن دشوار بود. با وجودی که به استفاده از این فناوری نیاز به صرف انرژی زیادی دارد، فوجیتسو آن را برای اندازه موبایل بهینه کرده است.

شبیه سازی لمس برآمدگی و زبری

سرعت پاسخ دهی فناوری بافت صفحات نمایش فوجیتسو، بالا است. یعنی به سرعت بین اصطکاک زیاد و کم جابجا می شود و تجربه را واقعی تر می کند. این تکنولوژی می تواند این حس را ایجاد کند که صفحه زبر یا برآمده است. ضمن اینکه، ترکیبی از اطلاعات لمسی، اطلاعات بصری از صفحه نمایش و اطلاعات صوتی از بلندگوها تجربه کاربر را غنی می کند.

اگر از محصولات این برند استفاده می کنید، به نمایندگی فوجیتسو سری بزنید.

امتیاز شما به این نوشته post