جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر اسکنر فوجیتسو

فوجیتسو سرویس ، تخصصی ترین مرکز تعمیرات اسکنر فوجیتسو در ایران، با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه ی تعمیرات اسکنر فوجیتسو فعالیت میکند. اسکنرها به چند دسته شامل اسکنرهای دستی ، اسکنرهای اداری ، اسکنرهای شیفت فد ، اسکنرهای تخت تقسیم بندی می شوند. این مرکز تمامی امور مربوط به تعمیر انواع اسکنر فوجیتسو را با مناسب ترین قیمت و کاملا تضمینی انجام می دهد.

تعمیر اسکنر فوجیتسو

تعمیرات اسکنر fujitsu

تعمیر بورد اسکنر فوجیتسو

عیب یابی لامپ اسکنر فوجیتسو

تعویض لامپ اسکنر فوجیتسو

عیب یابی موتور اسکنر فوجیتسو

عیب یابی تثبیت کننده های اسکنر فوجیتسو

عیب یابی قسمت تغذیه اسکنر فوجیتسو

عیب یابی پورت های اینترفیس اسکنر فوجیتسو

عیب یابی مدارهای کنترل کننده اسکنر فوجیتسو

سوالات فنی در خرید اسکنر فوجیتسو :

یک اسکنر مناسب چه خصوصیاتی دارد؟ کدام مدل اسکنر متناسب با نیازهای ما است؟ و سوالاتی مشابه این ها ذهن هر خریدار اسکنر را در اولین گام به خود مشغول می کند و در مرحله بعد با دیدن لیستی از توضیحات فنی هر اسکنر بیشتر سردرگم خواهد بود.

نوشتار پیش رو با هدف کمک به دوستانی که قصد خرید یک اسکنر مناسب با نیاز خود دارند، نوشته شده و سعی بر این بوده است که اطلاعات لازم و کافی را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهد.

انواع اسکنرهای موجود

بر حسب نوع اسکن یک سند، اسکنرها به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

اسکنرهای Flatbed یا مسطح

اسکنرهای Flatbed یا مسطح متداول ترین اسکنر برای کاربرد خانگی هستند. در این نوع اسکنرها، ناحیه اسکن شامل یک صفحه تخت خواهد بود که سند بر روی آن قرار می گیرد. این نوع از اسکنرها به خاطر راحتی در استفاده و تکنولوژی استفاده شده در هد اسکن آن ها، بیشترین مصرف کننده را دارند.

اسکنرهای Sheetbed و اسکنرهای استوانه ای

جز اسکنرهای مسطح، اسکنرهای Sheetbed و اسکنرهای استوانه ای نیز در بازار موجود هستند. در اسکنرهای Sheetbed هد اسکن ثابت بوده و سند برای اسکن حرکت داده می شود؛ مانند یک پرینتر. اسکنرهای استوانه ای دارای کیفیت و دقت تفکیک پذیری بالایی هستند و برای اسکن نقشه و چاپ استفاده می شوند

تعمیرات اسکنر فوجیتسو

دقت وضوح تصویر

یکی از مهم ترین پارامترهای دخیل در خرید اسکنر، دقت وضوح تصویر و لامپ تصویر اسکنر خواهد بود. واحد (DPI(Dot Per Inch یا ” نقطه در اینچ ” برای این منظور استفاده می شود.

برای اسکن یک تصویر معمولی (۵*۳ یا ۴*۶) دقت ۱۰۰نقطه در اینچ کافی خواهد بود. برای اسکن متون و استفاده در نرم افزارهای (Optical character recognition (CR دقت DPI۳۰۰ مناسب است و برای اسکن تصاویر برای چاپ یا بزرگ نمایی، نیاز به دقت ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ خواهد بود. بنابراین یک اسکنر با وضوح تصویر ۶۰۰ * ۱۲۰۰ یا ۲۴۰۰*۱۲۰۰ مناسب خواهد بود.

Tranparency

اگر قصد اسکن اسلاید یا فیلم را دارید، اسکنر شما باید به یک آداپتور Tranparency مجهز باشد. این آداپتور ممکن است بر روی خود اسکنر نصب شده باشد یا به صورت یک وسیله جانبی به اسکنر اضافه شود. برخی شرکت ها مانند Epson از یک آداپتور Tranparency برای اسکن نگاتیو و عکس های دوربین استفاده می کنند که می تواند برای کارکردهای خانگی و کوچک مناسب باشد.

ADF یا تغذیه کننده اتوماتیک سند

ممکن است که شما تعداد زیادی سند برای اسکن داشته باشید. (Automatic document feeder (ADF یک قطعه برای تغذیه اتوماتیک اسکنر است که به صورت خودکار سند را به اسکنر تحویل می دهد. بعضی از مدل های اسکنر از این ویژگی برخوردارند و در نتیجه برای اسکن اسناد در حجم بالا و سایز نامناسب مشکل نخواهید داشت. حداکثر سندی که یک ADF می پذیرید نیز باید مدنظر قرار گرفته شود.

Interface

اسکنر برای ارتباط با کامپیوتر، به یک رابط یا Interface نیاز دارد. این که اسکنر انتخابی شما از چه نوع رابطی استفاده می کند و یا اینکه کامپیوتری که قرار است اسکنر به آن متصل شود چه رابط هایی را پشتیبانی می کند، یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر کامپیوتر شما از USB۲ پشتیبانی می کند، حتما اسکنری انتخاب کنید که از این رابط استفاده می کند. چرا که سرعت و سادگی بسیار خوبی با پورت USB وجود دارد. رابط Firewire نیز از سرعت و دقت بالایی برخوردار است اما به تعمیرات اسکنر فوجیتسوهمین نسبت قیمت بیشتری بر روی اسکنر تحمیل می کند.

مدل هایی نیز وجود دارد که از چند رابط پشتیبانی می کنند که انعطاف پذیری بیشتری به مصرف کننده می دهد. پورتParallel یا موازی و استفاده از کارت SCSI نیز انتخاب های دیگری هستند که می توانید برای رابط اسکنر داشته باشید. اما از سرعت کمتری برخوردارند. حتما در زمان انتخاب اسکنر مورد نظر خود نوع رابط اسکنر را سوال کنید.

عمق رنگ

به تعداد رنگ هایی که اسکنر قادر به شناسایی و ذخیره سازی آن ها است، اصطلاحاً ” عمق رنگ ” گفته می شود و با واحد ” بیت در هر پیکسل ” اندازه گیری می شود. یک اسکنر مناسب باید حداقل قادر به شناسایی ۳۶ بیت رنگ باشد. امروزه بسیاری از اسکنرهای خانگی تا ۴۸ بیت در پیکسل را شناسایی می کنند که یک کیفیت اسکن مناسب را ارائه می کند.

ناحیه اسکنر

مانند پرینتر باید مشخص کنید سندهای شما در حدود چه سایزی هستند: A۴، A۳ یا اندازه های دیگری. حداقل ناحیه ای که برای اسکن نیاز خواهید داشت، ۵/ ۸ در ۷ /۱۱ است که به راحتی می توانید یک برگ A۴ را اسکن کنید. اندازه ۱۴*۵/۸ نیز مناسب است. بدیهی است که برای سندهای بزرگ تر از این اندازه، باید دنبال یک اسکنر مناسب باشید. حداکثر اندازه ناحیه اسکن یک اسکنر یکی دیگر از ملاک های قیمتی است.

تکنولوژی هد اسکن

هد اسکن، قلب یک اسکنر است که تمامی دقت و سرعت و کیفیت اسکن یک سند از آن منشأ می گیرد. دو تکنولوژی مطرح برای هد اسکن (Contact Image sensor (CIS و Charge couple device هستند که CCD به مراتب کارائی بالاتری داشته و غالب اسکنرهای حرفه ای و با دقت و کیفیت فوق العاده با این تکنولوژی سازگار هستند. اسکنرهای دارای تکنولوژی CIS، حجم کوچک تری نسبت به CCD دارند و از کابل جداگانه ای برای برق استفاده نمی کنند. پیشنهاد می کنم اسکنری که از CCD پشتیبانی می کند، تهیه کنید.

نرم افزار

به عنوان آخرین ملاک انتخاب یک اسکنر، باید اشاره ای هم به نرم افزارهای اسکن و ویرایش سند داشته باشیم. غالباً همراه اسکنر یک نرم افزار اسکن ارائه می شود. اما اگر نیاز به نرم افزاری قوی و با قابلیت های مناسب برای ویرایش سند دارید یا سند اسکن شما دارای متن است و نیاز به یک نرم افزار OCR دارید، از نرم افزارهای همراه اسکنر غافل نشوید.

انتظارات خود از یک اسکنر را لیست کنید

اگر قصد خرید یک دستگاه اسکنر را دارید، در اولین گام انتظارات خود را مرور و لیست کنید. اسکنر مورد نیاز شما دقیقاً باید چه توانایی هایی داشته باشد؟ مدل اسکنر (تخت، استوانه ای یا پرینتری)، اسکن سیاه و سفید یا رنگی، سایز سند اسکن، وضوح تصویر یا اندازه دقت تفکیک پذیری مورد نیاز شما برای اسکن، نوع رابط اتصال به کامپیوتر(موازی، USB ،SCSI و Firewire)، اسکن فیلم و نگاتیو، سرعت، تعداد اسکن در دقیقه و عمق رنگ از مهم ترین مواردی هستند که باید برای خود مشخص کنید.

کیفیت خروجی + سرعت = قیمت بیشتر

فرمول بالا در دنیای اسکنرها معروف است. شما می توانید اسکنرهایی در حدود قیمتی ۶۰ هزار تومان برای مصارف خانگی پیدا کنید و در مقابل اسکنرهای حرفه ای بایگانی اسناد قیمت های نجومی تا ۲۵ میلیون تومان دارند. تفاوت این دو نوع اسکنر در چیست؟

کیفیت خروجی و دقت تفکیک پذیری رنگ، تکنولوژی های به کار رفته در آن ها و سرعت بالای اسکن در دقیقه، پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب یک اسکنر با قیمت مناسب هستند.

مشخصات اسکنر مناسب در یک نگاه

از پورت USB۲ پشتیبانی کند.

ازتکنولوژی هد اسکن CDD استفاده شده باشد.

دقت وضوح تصویری DPI۱۲۰۰ مناسب هر نوع کار حتی اسکن نمودن عکس به منظور چاپ آن خواهد بود.

اسکنرهای تخت، نسبت به دیگر مدل ها، دارای راحتی و کیفیت بهتری هستند.

اسکنری انتخاب کنید که دارای دکمه های کنترلی برای اسکن باشد.

دقت رنگ ۴۸ بیت بر اینچ کیفیت اسکن رنگی را تضمین می کند.

نرم افزار اسکن/ ویرایش سند و OCR همراه اسکنر ارائه شود.

امتیاز شما به این نوشته post