جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا تصویر پروژکتور پرش دارد ؟

چرا تصویر پروژکتور پرش دارد؟ آنچه که مسلم است اغلب کاربران با این سوال مواجه شده‌اند . در این مطلب سعی داریم به عوامل بروز این مشکل بپردازیم . بدیهی است با شناخت عوامل مذکور می‌توانید از پرش داشتن تصویر پروژکتور ممانعت به عمل آورید . راهنمای زیر شما را در حل مشکل و یا پیدا کردن علت آن کمک کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا تصویر پروژکتور پرش دارد ؟

علل پرش در تصویر پروژکتور چیست؟

پرتکرارترین علت های این که چرا تصویر پروژکتور پرش دارد بدین شرح است :

  • بلندی بیش از حد کابل پروژکتور ، معیوب بودن و یا بی‌کیفیت بودن آن

  • اتصال مستقیم کابل پروژکتور به یک رایانه
  • وصل نشدن صحیح کابل پروژکتور به خروجی اسپلیت VGA
  • در هنگام بالا آمدن سیستم یا لپ‌تاپ، هنوز پروژکتور، روشن و یا وصل نشده است
  • پشتیبانی نکردن پروژکتور از رزولوشن سیستم یا لپ‌تاپ
  • عدم پشتیبانی پروژکتور از رزولوشن یا رفرش ریت رایانه

شرح برخی دلایل پرش در تصویر پروژکتور

حالت اکو (Eco Mode)

معمولاً کاربران پروژکتورها از حالت اکو برای بالا بردن طول عمر دستگاه خود استفاده می کنند. با اینکه این کار اجازه می دهد مدت طولانی تری از پروژکتور استفاده کنید، گاهی دلیل پرش تصویر می شود. برای نمایش تصاویر، لامپ به میزان مشخصی پاور نیاز دارد. در حالت اکو پاور کافی به دستگاه نمی رسد. برای حل این مشکل، باید دستگاه را روی حالت نرمال یا high mode بگذارید. بعد از چند ساعت می توانید مجدد به حالت اکو برگردید. اگر مشکل نرم افزاری باشد، با این کار، حل خواهد شد.

تداخل الکتریکی

دیگر علل بروز این مشکل که چرا تصویر پروژکتور پرش دارد، ممکن است تداخل الکتریکی باشد. به عنوان مثال، احتمال دارد متوجه شوید که کابل پروژکتور داخل یا نزدیک به وسایل آشپزخانه قرار گرفته است. البته اثبات این امر مشکل است مگر اینکه بتوانید مسیر کابل پروژکتور را تغییر دهید و یا کابلی با کیفیت و اندازه مشابه قرض بگیرید.

لامپ آسیب دیده

لامپ پروژکتورها از قسمتی آندی تشکیل شده است. زمانی که دستگاه برای مدت زیادی در برق بوده و استفاده شود، به احتمال زیاد این آندها دچار اشکال می شوند. همین مورد از دلایلی است که باعث پرش تصویر در پروژکتور می شود. ممکن است بتوانید این مشکل را با تغییر حالت تصویر یا حالت مصرف دستگاه حل کنید، اما در بسیاری مواقع ناچار به تعویض لامپ خواهید شد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید : لامپ پروژکتور فوجیتسو

نوسانات الکتریکی

نوسانات الکتریکی یکی از اتفاقات معمول در سیستم برق خانگی است. اگر در زمان وقوع این نوسانات دستگاه را به برق بزنید، احتمال اینکه با پرش در تصویر پروژکتور مواجه شوید، زیاد است. برای حل این مشکل ابتدا دستگاه را به پریز دیگری وصل کنید. اگر مشکل حل نشد، باید برای حل اشکالات سیم کشی اقدام کنید. راه حل نهایی، استفاده از محافظ برق است. اگر نوسان زیادی به دستگاه اعمال شود، ممکن است به دلیل درجه بالای شک، آن را از کار بیندازد.

نرخ فریم

پس از تنظیم حالت، نرخ فریم، دومین مورد نرم افزاری است که ممکن است باعث ایراد در دستگاه شود. نرخ فریم پایین هم می تواند باعث پرش در تصویر پروژکتور شود. برای حل آن، به تنظیمات دستگاه بروید و بررسی کنید چه نرخی انتخاب شده است، اگر خیلی پایین است، آن را روی مقدار بالاتری تنظیم کنید.

آیا تصویر پروژکتور پس از اتصال به لپ تاپ دچار پرش شده است؟

اگر پاسخ شما بله است، باید بگوییم که چند دلیل برای این مشکل وجود دارد:

  • ممکن است پرش تصویر پروژکتور به دلیل ناهمخوانی درایورها رخ دهد. در این شرایط باید درایورهای کارت گرافیک لپ تاپ خود را آپدیت کنید.
  • در اتصال دو دستگاه الکترونیکی، همیشه به حلقه زمین (ground loops) توجه کنید. این مورد هم باعث پرش در تصویر پروژکتور می شود. حلقه زمین زمانی رخ می دهد که دو دستگاه به برق باشند و شاخه زمین سیم برق آن ها با یکدیگر یک حلقه تشکیل داده و تداخل ایجاد کند.
  • کابل اتصال بین پروژکتور و لپ تاپ را بررسی کنید. گاهی خرابی، بیش از حد بلند بودن و قطعی کابل، موجب پرش در تصویر پروژکتور می شود.

نمایندگی فوجیتسو و واحدهای تعمیرات فوجیتسو

نمایندگی فوجیتسو ، واحدهای تعمیرات فوجیتسو را مجزا راه اندازی کرده است. مجزا بودن واحدها موجب می گردد کارشناسان تمامی توجه خود را معطوف بر ریکاوری یک محصول نمایند. همانطور که می دانید، دلیل ایرادات پیش آمده در دستگاه های الکترونیکی، می‌تواند یکی از این دو مورد باشد: ایرادات سخت افزاری یا نرم افزاری.

به همین دلیل نمایندگی فوجیتسو در بخش های تعمیر تفکیک شده به ارائه خدمات تعمیر می پردازد. تکنسین های مرکز تعمیرات فوجیتسو، با تکیه بر مهارت خویش و با به کارگیری مدرنترین تجهیزات، بهترین خدمات تعمیر را ارائه می نمایند. شما می توانید پاسخ جزئی تر این پرسش را که چرا تصویر پروژکتور پرش دارد از کارشناسان ما جویا شوید.

امتیاز شما به این نوشته post